روياي مكتوب / محفل شعر و داستان

روياي مكتوب / محفل شعر و داستان

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
دلايل و علائم ابتلا به سرطان روده چيست؟

دلايل بسياري مي توانند در ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش داشته باشند كه مهمترين آنها مصرف بيش از حد چربي به ويژه چربي حيواني و پروتئين و گوشت قرمز مي‌باشد. ماشيني شدن زندگي و شهرنشيني از ديگر دلايلي است كه مي تواند در ابتلا به اين سرطان نقش داشته باشد. همچنين چاقي و اضافه وزن، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزايش مي‌دهد.
 

احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ معمولا در حدود سن 50 سال به بالاست اما در مواردي اين سرطان در افراد زير 20 سال نيز ديده شده است كه البته اين مسئله بسيار نادر محسوب ميشود.

علائم افراد مبتلا به سرطان روده چيست؟

در مراحل اوليه سرطان روده بزرگ داراي علائمي است كه مي توان به مشاهده خون در مدفوع، درد شكم، تغيير در اجابت مزاج و احساس ضعف و بي حالي اشاره كرد. يكي از مهمترين نشانه‌هايي كه بايد جدي گرفته شود، كم خوني به ويژه كم خوني در آقايان است كه اين مسئله بايد به دقت مورد بررسي قرار بگيرد. در برخي از موارد سرطان روده بزرگ مي تواند بدون علامت باشد و فرد با شكم درد شديد، انسداد و سوراخ شدن روده، به شكل اورژانسي براي جراحي مراجعه كند و بعد از آن مشخص شود كه فرد به سرطان روده بزرگ مبتلاست.

 

www.asriran.com

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲۹ فروردين ۱۳۹۸
نشانه‌ها و دلايل ابتلا به هموروئيد

يكي از بيماري‌هاي مرتبط با يبوست كه در ناحيه مقعد بروز ميكند "هموروئيد" يا همان بواسير است. اين بيماري كه درجات مختلف آن در ميان افراد جامعه از شيوع زيادي دارد، به دليل خشكي بلندمدت مدفوع و فشار آوردن‌هاي مكرر بر مقعد براي خارج كردن مدفوع پديد مي‌آيد.

علائم و نشانه‌هاي بواسير (هموروئيد)

 مشاهده‌ خون هنگام اجابت مزاج؛ شايد براي شما اتفاق افتاده باشد كه با ديدن خون در هنگام دفع مدفوع يا بعد از آن نگران و مضطرب شده باشيد؛ خونريزي قرمز روشن ناحيه‌ مقعد به‌خصوص در هنگام اجابت مزاج از شايع‌ترين علائم ابتلا به بيماري بواسير يا هموروئيد است كه ابتدا بصورت قطره‌اي و در مراحل بعدي در حجم زيادتر بروز مي‌كند.

در انواع داخلي هموروئيد، ميزان خونريزي مي‌تواند آنقدر شديد شود كه فرد را در معرض كم‌خوني قرار ‌دهد؛ در مواردي، پزشكان پس از پيگيري دليل كم‌خوني شديد فرد، بيماري بواسير مخفي در او را كشف مي‌كنند.

در نظر داشته باشيد خونريزي مقعدي هميشه نشانه‌ بيماري ساده‌اي چون هموروئيد نيست و براي تشخيص آن از ساير بيماري‌هاي گوارشي نياز به پيگيري فوري دارد.

بيرون‌زدگي ضايعه‌اي در ناحيه‌ مقعد؛ ممكن است تورم عروق سياهرگي ناحيه‌ مقعد منجر به بيرون زدن بافت دريچه‌اي آن شود؛ ظاهر نامناسب و زشتي كه در نتيجه‌ي بيرون‌زدگي بافت داخل مقعدي بر روي سوراخ انتهايي دستگاه گوارش ايجاد مي‌شود باعث خجالت فرد از مطرح كردن بيماري خود با اعضاي خانواده يا پزشك است؛ شرمساري و ترس از سوء‌ظن ارتباطات جنسي نامتعارف از بزرگترين دلايل بي‌توجهي به اين بيماري است.

در هر حال اين بيماري با استفاده از روش‌هاي مختلف در طب سنتي قابل پيش‌گيري و البته درمان است؛ براي پيشگيري از بروز چنين بيماري بايد به مزاج خود توجه ويژه داشته باشيد و اگر اكنون به اين بيماري مبتلا شده‌ايد در نخستين گام با استفاده از داروهاي ساده‌اي مانند خاكشير، انجير، تخم شربتي و روغن زيتون نسبت به رفع يبوست دستگاه گوارش خود اقدام كنيد.

 

منبع: تابناك

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲۲ فروردين ۱۳۹۸
چگونه بواسير را تشخيص دهيم؟

بواسير ( هموروئيد)

بواسير سياهرگ هاي گشادشده ( واريس ) در راست روده يا مقعد است. بواسير يا هموروئيد ممكن در داخل مجراي مقعدي (بواسير داخلي ) يا در دهانه مقعد (بواسير خارجي ) ايجاد شود. ممكن است بواسير سال ها وجود داشته باشد، اما با خونريزي به آن پي برده شود.

نشانه هاي بواسير چيست؟

  • درد، خارش، سوزش يا ترشحات مخاطي بعد از اجابت مزاج 
  • ديده شدن خون قرمز روش به صورت رگه هايي در اجابت مزاج يا اينكه به دنبال اجابت مزاج ، خون به مقدار كم چكه كند. 
  • التهاب و تورم در مقعد
  • وجود يك برجستگي در مقعد 
  • احساس اين كه پس از اجابت مزاج ، راست روده به طور كامل تخليه نشده باشد (اين حالت تنها در مورد بواسير بزرگ ديده مي شود).  

 بواسير هموروئيد

علائم بيماري بواسير 

 

منبع: نمناك

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۹ فروردين ۱۳۹۸
عوامل تشديد كننده كيست مويي

بديهي است عوامل متعددي مي تواند در بروز و يا تشديد بيماري كيست مويي دخيل باشند.
كم تحركي : با پيشرفت علم و صنعت در عصر حاضر بسياري از افراد ديگر تحرك لازم و كافي را ندارند. بنابراين شاهد افزايش آمار ابتلا به بيماري كيست مويي هستيم، چرا كه در هنگام بي تحركي و يا كم تحركي التهاب موجود سريع بروز خواهد كرد.هورمونال : اين مهم اغلب در دوران نوجواني و جواني اتفاق مي افتد كه باعث مي شود غدد ترشحي آن ناحيه فعال تر شود و بر اثر آن كيست مويي بزرگ تر شود.آنچه مسلم است در بروز بيماري كيست مويي بر اثر هورمونال، ميكروبي وارد بافت غده اي آن ناحيه مي شود و التهاب و تورم نيز به همراه دارد، اما بايد توجه داشت كه در اين شرايط فرد مبتلا ممكن است يا از طريق ترشحات موجود پي به بيماري خود ببرد و يا اينكه با يك تورم بزرگ و دردناك در ناحيه انتهاي ستون فقرات مواجه مي شوند چرا كه در اين صورت دريچه بسته شده است و تجمع ترشح و ميكروب حاصل شده و آبسه كرده است.

سالها تحقيق و پژوهش و تجربه ي درمان بيماران براي كلينيك نوين سرمايه ي ارزشمندي فراهم ساخت تا بتواند امروز با افتخار در زمره ي يكي از بهترين ها قرار بگيرد.
براي بهره مندي از خدمات طلايي اين مجموعه مي توانيد با اين مجموعه در ارتباط باشيد.

تلفن : 88871047-021 و 8180035-0919
نشاني : تهران، ميدان ونك، خ ملاصدرا، خ پرديس شرقي، ساختمان پرديسان، پلاك 14، طبقه 5


منبع: كلينيك نوين 

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۹ فروردين ۱۳۹۸
انواع تابلوهاي تبليغاتي و انتخاب مكان مناسب براي نصب آنها

استفاده از تابلوهاي تبليغاتي يكي از متداول ترين راهكار هاي جذب مشتريان و معرفي كالاها و خدمات مي باشد، به خصوص نصب اين تابلو ها در محيط كار و سر در مغازه و فروشگاه ها به شدت در جذب مشتريان تاثيرگذار است زيرا عابران مي توانند با يك نگاه و برداشت مفهوم تابلو از خدماتي كه ارائه مي دهيد آگاه شده و جذب كار شما شود. صنعت  تابلوسازي امروزه از تنوع و زيبايي فوق العاده اي برخوردار است و از متريال و طراحي هاي متنوعي براي ساخت اين نوع تابلوهاي استفاده مي شود.

انواع تابلوهاي تبليغاتي

انواع تابلو هاي تبليغاتي به اين شرح است :

  • تابلوهاي فلكسي : در اين مدل تابلو ها از رويه هاي فلكس براي ساخت تابلو استفاده مي شود و در زير آن نيز مهتابي نصب مي شود. ويژگي تابلوهاي فلكسي اين است كه پس از طي مدتي مي توان رويه فلكس را با طرحي جديد تر جايگزين نمود.

  • چلنيوم : اين نوع از تابلوها با رويه اي از جنس فلكسي گلاس و لبه هاي تابلو چلنيوم يا آلياژ آلومينيوم توليد مي شود. اين تابلو بسيار زيبا مي تواند جلوه اي متفاوت به محيط كار شما ببخشد. براي ساخت اين تابلوهاي از دستگاه هاي ليزر و cnc استفاده مي شود. اين تابلوها را مي توان به صورت چلنيوم ستاره اي، پانچي يا الماس نيز يافت كه در اين حالت لبه هاي حروف پانچ شده است و با عبور نور از آنها تابلو زيباتر ديده ميشود.

  • حروف برجسته پلاستيك سه بعدي وكيوم : اين نوع تابلو شامل طرح هاي متنوع، زيبا و فانتزي است.

  • تابلوهاي رينگي : اين نوع از تابلو ها تركيبي از پلاستيك و فلز هستند استفاده از پلاستيك باعث شده فضايي جهت عبور نور وجود داشته باشد.

  • تابلوهاي فلزي : حروف برجسته اين نوع تابلو ها از نوع فلز بوده و نور را از خود عبور نمي دهد . براي نصب اين نوع حروف از زمينه هاي استفاده مي كنند كه با حروف كمي فاصله داشته باشد و تا در آن محيط لامپ هاي smd قرار گيرند.

  • حروف استيل : انواع حروف با جنس هاي حروف استيل طلايي براق، طلايي خش دار، نقره اي براق، نقره اي خش دار، دودي و مسي در اين دسته قرار مي گيرند.

انتخاب مكان مناسب براي نصب تابلو تبليغاتي

براي نصب تابلوهاي تبليغاتي نكات زير را در نظر داشته باشيد :

  • انتخاب محيطي مناسب و قابل رويت براي نصب بيلبورد

  • نصب در ارتفاع مناسب

  • مكاني را انتخاب نماييد كه مانعي بر سر راه بيلبورد نباشد.

  • نزديك بودن محل بيلبورد با محل كار شما

  • در نظر گرفتن مسير و شرايط رقبا

منبع http://www.nikantnt.com/

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۹ اسفند ۱۳۹۷
بررسي و معرفي نرم افزار شبيه ساز پرواز Xplane 11

شبيه ساز پرواز Xplane 11

كد: ۴۲۷

عنوان: شبيه ساز پرواز Xplane 11

 

نوع: شبيه ساز پرواز

قيمت: ۰۰۰ ۹۰ تومان

ويژگي هاي محصول:

شركت  سازنده:

 

- محصول شركت Laminar Research

- توليدكننده شبيه ساز پرواز

سيستم مورد نياز:

- CPU :Corei3

- RAM:​ 8GB

- VGA: 1GB

توضيحات كلي:

شبيه ساز پرواز Xplane 11 يكي از تخصصي ترين شبيه سازهاي پرواز است كه ميليون ها كاربر از آن استفاده مي كنند ، در اين شبيه ساز پرواز كيفيت گرافيك به شدت افزايش پيدا كرده و محيط آن شما را مجذوب خود مي كند. اين شبيه ساز پرواز داراي يازده هواپيما و وسايل پروازي است كه در آن ها كابين و پنل هاي هواپيما به خوبي تغييرات چشم گيري را داشته اند. اين محصول در 13 دي وي دي عرضه مي شود.

ويژگي هاي گرافيكي:

- داراي بيش از 3000 فرودگاه به همراه ساختمان هاي سه بعدي

- داراي محيطي با گرافيك بالا و كاملا طبيعي

- داراي هواپيماهاي مختلف با گرافيك بسيار بالا

- داراي نورپردازي بسيار زيبا در شهرها و فرودگاه ها

- كيفيت بسيار عالي محيط ازجمله كوه ها ، دره ها ، دشت ها

- داراي مناطق با كيفيت عالي در اروپا و شمال امريكا

- داراي فرودگاه هاي ايران

- بارش باران و برف طبيعي

- نور خورشيد با گرافيك عالي

- افزايش گرافيك در محيط فرودگاهي

- داراي درخت هاي سه بعدي

- ايجاد سايه و درخشش نورهاي بيروني

- داراي كليدهاي سه بعدي كابين خلبان

ويژگي هاي كلي محصول:

- صداي بسيار واقعي و حرفه اي

- پنل اصلي هواپيماها

- داراي قسمت آموزش

- امكان تغيير آب و هوا

- همخواني با جواستيك هاي حرفه اي

- يك شبيه ساز عالي و فوق العاده

- امكان تنظيم موقعيت 

- امكان تغيير زمان

- داراي لرزش در طول پرواز

- داراي جنگنده A10 Thunderbolt

- داراي جنگنده F-100 Super Sabre

- داراي جنگنده Mig 21

- داراي جنگنده Mig 23 و غيره.

- امكان ضبط رخدادها

- داراي قسمت توجيح Briefing 

ويژگي هاي پك محصول:

- به صورت اوريجينال فروشگاه هوانوردي آسمان

- داراي ضمانت نامه رسمي و كتبي

تصاوير:

 

مطالب مرتبط : 

https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_simulator

https://www.x-plane.com

pilots/فروشگاه-هوانوردي/http://www.irfly.ir

https://www.youtube.com/watch?v=1JsIAMuQ8JA

https://vimeo.com/315082182

https://www.aparat.com/v/HC3Dl

https://tamasha.com/v/AZ4wO/%D8%B4%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A2%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%86

http://www.mp4.ir/Video?Watch=70529-544754556

https://www.shabakema.com/video/452515/%D8%B4%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2-%7C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A2%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%86

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۱ اسفند ۱۳۹۷
شبيه ساز پرواز , فروشگاه هوانوردي آسمان

شبيه ساز پروازو يا همانFlight Simulatorيك برنامه ي نرم افزاري دقيق و واقعي است كه داراي تمامي كشورهاي جهان شهرها فرودگاه ها و انواع هواپيماهاي مسافربري و جنگنده و همچنين داراي انواع بالگردها مي باشد.

تمامي هواپيماها در شبيه ساز پرواز از نظر كابين خلبان به صورت دقيق و حرفه ايي طراحي شده اند به طوريكه چنانچه دو عكس واقعي و شبيه سازي شده را در كنار يكديگر قرار دهيد مشاهده خواهيد كرد كه تمامي سيستم هاي شبيه سازي شده همانند واقعيت مي باشند. يك خريد عالي و فوق العاده به همراه يك ضمانت معتبر را با ما تجربه كنيد.

شبيه ساز پرواز و تمامي محصولات فروشگاه هوانوردي آسمان داراي ضمانت مي باشند. فروشگاه هوانوردي آسمان در ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۸۴ به عنوان اولين و بزرگترين فروشگاه هوانوردي فعاليت خود را آغاز نمود.​

منبع : https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Flight_Simulator

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۳ مهر ۱۳۹۷
تابلوسازي چيست؟

تابلوسازي:
يكي از حرفه هاي صنعتي كه در چند دهه اخير سر و شكل اصولي خويش را دريافته است تابلوسازي است.
تابلوسازي شاخه اي از صنعت تبليغات به حساب مي آيد.
در اصطلاح به به فرآيند طراحي و ساخت انواع تابلوهاي تبليغاتي، فروشگاهي و … تابلوسازي ميگويند ولي در عمل تابلوسازي به زير شاخه هاي مختلفي تقسيم شده كه هر كدام خود نيازمند تخصص و علم مخصوص به خويش است.
شاخه هاي تابلوسازي:
همانگونه كه عرض شد تابلوسازي همگام با پيشرفت فناوري قدمهاي جديدي را برميدارد و همين پويايي است كه به ارزشها و جذابيت هاي اين رشته ميفزايد.
تابلوسازي امروز در عمل به سه شاخه اصلي محدود ميشود؛
الف) طراحي: طراحي يكي از زيرشاخه هاي تابلوسازي حرفه اي امروز به شمار ميرود.
طراحي با ابعاد هنري و علمي گسترده خويش راهگشا و راهنماي صنعت تابلوسازي بوده و هست.
برنامه هاي مورد استفاده در طراحي تابلوسازي از سه نرم افزار معروف نشات ميگيرد.
نرم افزار طراحي فتوشاب كه رايج ترين برنامه جهت طراحي چاپي و بنري است.
نرم افزار طراحي كورل دراو كه براي طراحي تابلوهاي تبليغاتي و نما به كار ميرود.
نرم افزار طراحي ۳D سه بعدي كه در پروژه هاي بزرگ و پرهزينه معمولا مورد استفاده قرار ميگيرد.
تابلوسازي:
ساخت انواع تابلوهاي تبليغاتي از خدمات بخش تابلوسازي است.
به سرعت انواع جديدتري از تابلوهاي تبليغاتي وارد عرصه ميشود كه اين امر كار تابلوسازان را سختتر و البته براي مشتريان مناسبتر به نظر ميرسد.
ساخت و نصب هر تابلو تليغاتي خود تخصصي شايان توجه را مطالبه مينمايد و اينك در بسياري از موارد تابلوسازان تنها به صورت حرفه اي و مستقل به ساخت يك نوع تابلو تبليغاتي بسنده نموده و كمتر گروهي را داريم كه همه تابلوهاي تبليغاتي را از صفر تا صد خود به اجرا برساند.
انواع تابلوسازي؛
تابلوسازي حروف برجسته كه خود به زير شاخه هاي زير تقسيم ميگردد؛
تابلوسازي حروف چلنيوم
تابلوسازي حروف چلنيوم پانچي
تابلوسازي حروف چلنيوم طلق دوبل
تابلوسازي حروف چلنيوم الماسي
تابلوسازي حروف لترمكس
تابلوسازي حروف وكيومي
تابلوسازي حروف استيل
تابلوسازي حروف استيل رينگي
تابلوسازي حروف پلاستيكي
تابلوسازي حروف لاس وگاسي
تابلوسازي LED روان
تابلوسازي LED ثابت
نما:
اجراي نماي كامپوزيت و نماي ترمووود يا همان نماي چوبي دو گونه تخصصي معماري است كه امروزه تابلوسازي به فراخور نياز طراحي و اجرا به آن ميپردازد.

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۲ شهريور ۱۳۹۷
4 روش مختلف براي نظم دادن به كيسه هاي پلاستيكي در آشپزخانه

روش اول:

استفاده از شلف هاي آشپزخانه كه امروزه بسيار مرسوم هستند. از شلف هايي استفاده كنيد كه به شكل سبد هستند. تمام كيسه ها را درون آن قرار دهيد و هر وقت كه نياز داشتيد از بين ميله ها كيسه ي مورد نظر را خارج كنيد.

روش دوم:

استفاده از جاي دستمال كاغذي! به همين راحتي. بعد از تموم شدن دستمال كاغذي مي توانيد از جعبه ي آن براي نظم بخشيدن به كيسه هاي پلاستيكي استفاده كنيد.

روش سوم:

استفاده از بطري شيشه نوشابه. مي توانيد انتهاي بطري پلاستيكي و ابتداي آن را برش دهيد و به صورت برعكس روي ديوار نصب كنبد. براي اينكه جلوه بهتري داشته باشد مي توانيد بطري را با رنگ و يا ديگر ابزار تزئين كنيد.

روش چهارم:

همه ي كيسه هاي پلاستيي رو درون كيسه پلاستيكي بزرگتري قراردهيد و آنها را داخل كابينت نگه داري كنيد. واقعا مي دونم اين روش آخر به ذهن هيچ كس نرسيده !Sealed

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۲ شهريور ۱۳۹۷
4 روش مختلف براي نظم دادن به كيسه هاي پلاستيكي در آشپزخانه

روش اول:

استفاده از شلف هاي آشپزخانه كه امروزه بسيار مرسوم هستند. از شلف هايي استفاده كنيد كه به شكل سبد هستند. تمام كيسه ها را درون آن قرار دهيد و هر وقت كه نياز داشتيد از بين ميله ها كيسه ي مورد نظر را خارج كنيد.

روش دوم:

استفاده از جاي دستمال كاغذي! به همين راحتي. بعد از تموم شدن دستمال كاغذي مي توانيد از جعبه ي آن براي نظم بخشيدن به كيسه هاي پلاستيكي استفاده كنيد.

روش سوم:

استفاده از بطري شيشه نوشابه. مي توانيد انتهاي بطري پلاستيكي و ابتداي آن را برش دهيد و به صورت برعكس روي ديوار نصب كنبد. براي اينكه جلوه بهتري داشته باشد مي توانيد بطري را با رنگ و يا ديگر ابزار تزئين كنيد.

روش چهارم:

همه ي كيسه هاي پلاستيي رو درون كيسه پلاستيكي بزرگتري قراردهيد و آنها را داخل كابينت نگه داري كنيد. واقعا مي دونم اين روش آخر به ذهن هيچ كس نرسيده !Sealed

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ]

 
 

 


معرفي وبلاگ




شعر، شعر عاشقانه، داستان، داستان كوتاه، رمان، رمان عاشقانه



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

مرداد ۱۴۰۱
شهريور ۱۳۹۹
ارديبهشت ۱۳۹۹
اسفند ۱۳۹۸
بهمن ۱۳۹۸
آبان ۱۳۹۸


پيوند ها

خريد اپل ايدي
سئو
ساخت وبلاگ
كلينيك نوين
ونك ليزر
كلينيك اچ پي وي
فيلم عمل بواسير
كولون
كلينيك عابديان
برقكار سيار
ويزيت پزشك در منزل
زگيل تناسلي زنان





 



[ ساخت وبلاگ ]