روياي مكتوب / محفل شعر و داستان

روياي مكتوب / محفل شعر و داستان

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواص درماني روغن درخت چاي

روغن درخت چاي يا (Tea Tree Oil)، روغني است كه از درخت سبز چاي در جنوب استراليا كه ملالوكا آلي ترني فوليا هم ناميده مي‌شود گرفته مي‌شود. اين روغن توسط ملوان‌هاي قرن ۱۸، روغن درخت چاي ناميده شده است.

 به گزارش گروه بازرگاني خبرگزاري دانشجو، روغن درخت چاي يا (Tea Tree Oil)، روغني است كه از درخت سبز چاي در جنوب استراليا كه ملالوكا آلي ترني فوليا هم ناميده مي شود گرفته مي شود. اين روغن توسط ملوان هاي قرن 18، روغن درخت چاي ناميده شده است. اين درخت با گياهي كه براي درست كردن چاي معمولي به كار ميرود متفاوت است و هيچ ربطي به چاي سبز و چاي خشك ندارد.

اين روغن در توليد محصولات آرايشي و پوستي كاربرد زيادي دارد و دليل آن خواص فوق العاده اي است كه در درمان مشكلات پوستي دارد. در ادامه به بررسي بيشتر خواص اين روغن مي پردازيم.

خواص روغن درخت چاي

روغن درخت چاي براي درمان آكنه و يا عفونت هايي مثل عفونت قارچي ناخن، گال، كچلي پا يا بيماري پاي ورزشكاران و … به كار مي رود. همچنين در مواردي مثل سوختگي، جاي نيش حشرات، عفونت واژن، عفونت دهان و دندان و بر روي خراشيدگي و بريدگي ها به عنوان ضدعفوني كننده استفاده مي شود. مواد شيميايي اي كه در اين روغن وجود دارد عفونت ها را از بين مي برد و باعث تسريع در بهبودي زخم مي شود.

از روغن درخت چاي محصولات بهداشتي متنوعي مثل صابون، شامپو، پمادهاي موضعي و ...توليد مي شود و به بازار ارائه مي شود.خواص اصلي اين روغن كه باعث محبوبيت بيشتر آن شده موارد زير است كه در ادامه به توضيح مفصل در مورد هريك از آنها مي پردازيم:

 

درمان كيست مويي با روغن درخت چاي

 يكي از خواص اصلي اين روغن كه بسيار مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از آن در روش هاي خانگي درمان كيست مويي يا سينوس پيلونيدال مي باشد. كيست مويي در اثر تجمع مو در بالاي شكاف باسن و پايين كمر ايجاد مي شود و معمولاً در افراد چاق و پرمو بيشتر ديده مي شود.

1

 براي درمان اين عارضه روش هاي خانگي و روغن درخت چاي تنها در مراحل ابتدايي و جهت كاهش درد و عفونت موثر مي باشد اما در صورتي كه كيست مويي يا سينوس پيلونيدال پيشرفته باشد درمان يا با ليزر و يا از طريق جراحي امكان پذير است. به عبارت ديگر اين بيماري با استفاده از روش هاي خانگي قابل معالجه و درمان نمي باشد و با استفاده از روش هاي خانگي مي توان از شدت التهاب و درد اين بيماري كم كرد و يا علائم آن را كاهش داد.

جهت درمان كيست مويي با روغن درخت چاي مي توانيد چند قطره از اين روغن را روي پنبه يا پارچه كتان تميزي ريخته و روي زخم يا كيست قرار دهيد و سپس  آن را بانداژ نماييد. بهتر است تا چند ساعت بر روي زخم يا كيست بماند. اين كار را تا زمان بهبودي و درمان هر روز دو الي سه مرتبه بايد انجام دهيد. روغن درخت چاي به دليل آنتي اكسيدان هاي زيادي كه دارد در بهبود زخم و ترميم بافت هاي اطراف كيست موثر است.

ساير روش هاي درمان خانگي كيست مويي

  • زردچوبه و آب را مي توان تركيب نمود و از آن ماده اي خميري مانند درست كرد و بر روي محل كيست قرار داد. زردچوبه داراي خاصيت ضد التهابي مي باشد و در كاهش درد موثر است.
  • روغن كرچك كه با يك پنبه مي توان آن را به روي محل عارضه استفاده كرد.
  • سير را مي توان به صورت له شده به همراه پماد روي سينوس پيلونيدال قرار داد و بعد از چند ساعت با آب آن را شستشو داد.
  • كمپرس آب گرم درد را آرام مي كند و باعث خالي شدن عفونت و چرك مي گردد.
  • ژل آلوئه ورا را مي توان با بريدن برگ هاي آن به دست آورد و به صورت موضعي بر روي محل كيست استفاده كرد.
  • به علت دارا بودن ويتامين A فراوان تاثير چشمگيري در بهبود عفونت دارد . براي اين منظور مي توان موم ذوب شده را بر روي محل عارضه قرار داد .
  • موم ذوب شده را بهتر است به روي محل سينوس قرار دهيد. به دليل ويتامين A فراواني كه دارد باعث تسريع در بهبود عفونت مي شود.
  • سركه ي سيب در درمان جوش هاي ملتهب و كيست موثر است. مي توان محل سينوس را با پنبه آغشته به سركه سيب ماساژ داد و يا اينكه آن را با سركه شست و شو دهيد.
  • عسل و خواص قوي ضد التهابي اي كه دارد براي همگان ثابت شده است. در درمان كيست مويي هم مي توان محل را به طور مستقيم با عسل پوشاند و هم اينكه آن را با آب گرم مخلوط نماييد و بنوشيد.

همچنين، رعايت موارد زير جهت كاهش درد و علائم و نشانه هاي كيست مويي بسيار موثرند:

  • اجتناب از نشستن هاي طولاني مدت
  • خوابيدن به پهلو و يا شكم. سعي كنيد به پشت نخوابيد.
  • اگر بيرون از خانه هستيد محل كيست را با پانسمان بپوشانيد و هنگام حضور در خانه آن را باز بگذاريد.
  • خودداري از دست زدن و ور رفتن با كيست يا سينوس
  • رعايت بهداشت محل كيست و شست و شوي مرتب و خشك نمودن آن

 

اگر اين روند درمان بيشتر از دو الي سه هفته به طول انجاميد و تاثيري در بهبودي كيست مويي نداشت بهتر است درمان را متوقف نموده و جهت انجام عمل كيست مويي و يا درمان با ليزر خود را آماده كنيد.

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ




شعر، شعر عاشقانه، داستان، داستان كوتاه، رمان، رمان عاشقانه



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

مرداد ۱۴۰۱
شهريور ۱۳۹۹
ارديبهشت ۱۳۹۹
اسفند ۱۳۹۸
بهمن ۱۳۹۸
آبان ۱۳۹۸


پيوند ها

خريد اپل ايدي
سئو
ساخت وبلاگ
كلينيك نوين
ونك ليزر
كلينيك اچ پي وي
فيلم عمل بواسير
كولون
كلينيك عابديان
برقكار سيار
ويزيت پزشك در منزل
زگيل تناسلي زنان





 



[ ساخت وبلاگ ]