روياي مكتوب / محفل شعر و داستان

روياي مكتوب / محفل شعر و داستان

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۳ اسفند ۱۳۹۸
درمان هموروئيد يا بواسير چيست؟

اغلب بيماران مبتلا به بواسير به سبب عواملي همچون ترس يا خجالت از مراجعه به پزشك سرباز مي زنند. عده اي ديگر تصور مي كنند تنها راه درمان بيماري جراحي است، در نتيجه از ترس قرار گرفتن در معرض تيغ جراحي از درمان گريزانند. اما در اين مقاله تصميم گرفته ايم، روشي تحت عنوان عمل ليزر بواسير را به شما معرفي كنيم.

جراحي بواسير با ليزر

بواسير يا هموروئيد مشكلي بسيار شايع و آزار دهنده است كه تقريباً سه نفر از هر چهار نفر را در طول زندگي خود تحت تأثير قرار ميدهد. بواسيرها رگ هايي در ناحيه مقعد هستند كه تحت فشار قرار گرفته و متورم يا ملتهب شده اند. 

بسته به اينكه عروق آسيب ديده در مقعد قرار دارند و يا خارج از آن، بواسير به دو نوع داخلي و خارجي تقسيم مي شود. هموروئيد هاي داخلي در صورت پيشرفت ممكن است دچار پرولاپس يا افتادگي شوند. براي درمان بيماري مي بايست اين سياهرگ آسيب ديده قطع شده و يا اينكه جريان خونرساني به آن به طور كامل قطع شود. به همين جهت از دو ليزر مختلف براي درمان بيماري استفاده مي شود.

ليزر مادون قرمز يا IRC :

 ليزر مختص درمان بواسير هاي درجه يك و دو ساخته شده است. اساس كار اين نوع ليزر قطع جريان خونرساني به بافت آسيب ديده از طريق انقباض و انبساط است.

ليزر CO2 :

اين ليزر جهت درمان هموروئيد هاي پيشرفته و پرولاپس شده به كار مي رود. در اين درمان بافت آسيب ديده با استفاده از نيروي ليزر و با كمترين ميزان آسيب برش داده مي شود. براي اين درمان

با استفاده از جريان الكتريكي گاز CO2 باردار شده و پرتويي ايجاد مي شود. اين پرتوي قدرت مند، موضع مورد نظر را دقت بالا برش مي دهد.

دستگاه ليزر ايمن و به شدت دقيق است و احتمال خطا و آسيب نواحي اطراف را به حداقل كاهش مي دهد. البته در نظر داشته باشيد اين مورد با مهارت پزشك نيز در ارتباط است. اين درمان همزمان با برش بافت ناحيه آسيب ديده موضع اطراف آن را ترميم مي نمايد، در نتيجه با بسته شدن ورودي عروق و اعصاب آسيب ديده احتمال آسيب به حداقل كاهش پيدا مي كند.

مزاياي درمان بواسير با ليزر

مزاياي مختلف اين درمان در مقايسه با ديگر روشهاي موجب شده، بيماران توجه ويژه اي نسبت به آن داشته باشند و اين روش را به ديگر روشهاي درماني ترجيح بدهند. برخي از مهمترين مزيت هاي اين درمان به اين شرح است:

  • بدون احساس درد

  • بدون خونريزي هاي سنگين

  • درمان سريع در مطب پزشك كه جزء درمان هاي سرپايي محسوب شده و كمتر از يك ساعت به طول مي انجامد.

  • بدون نياز به پانسمان يا تامپون

  • كاهش خطر عفونت به دليل خاصيت ضد عفوني كنندگي ليزر

  • درمان قطعي بدون احتمال بازگشت بيماري

  • كاهش دوره نقاهت پس از درمان حداقل به يك سوم جراحي

  • رفع آسيب هاي پس از جراحي نظير به جاي ماندن اسكار زخم

  • روشي ايمن

  • دقت بالا و جلوگيري از وارد آمدن آسيب به مقعد

  • مناسب براي انواع هاي بواسير هاي داخلي و خارجي

  • بدون نياز به دريافت بيهوشي

عوارض

آمار ها نشان داده بيماران پس از اين درمان در 98% از مواقع به بهبودي كامل مي رسند. احتمال عود مجدد بيماري پس از اين درمان، بسيار كمتر از ساير روشهاي درماني است. اين درمان به علت دقت بالا عوارضي مانند بي اختياري يا خونريزي را به همراه ندارد. همچنين با انجام ليزر از عوارض جدي جراحي مانند عفونت در امان خواهيد ماند.

اين درمان تنها در 1% از موارد همراه با خونريزي است و مقدار خونريزي نيز كم است. در صورت تجربه خونريزي يا درد هاي شديد و يا علائم مربوط به عفونت به خصوص علائمي كه تا قبل از جراحي وجود نداشت، با پزشك مشورت نماييد.

هزينه

اين هزينه معمولاً مابين 2 تا 3 ميليون متغير است. از فاكتور هايي كه در تعيين هزينه تاثيرگذار هستند، مي توانيم به نوع بواسير (داخلي يا خارجي)، ميزان دستمزد جراح، نوع ليزر، شهر يا منطقه اي كه در آن درمان انجام مي شود، اشاره كنيم.

 هزينه درمان ليزري هموروئيد توسط بيمه پرداخت نميشود، علت اين امر سرپايي بودن درمان است. با اين حال باز هم شما ضرر مالي نمي كنيد، زيرا اولاً هزينه ليزر در مقايسه با هزينه جراحي بسيار كمتر است، زيرا جراحي به غير از هزينه عمل، هزينه هاي جانبي ديگر نظير بستري در بيمارستان را نيز دارا مي باشد. 

  مراقبت هاي بعد از ليزر هموروئيد

مراقبت هاي پس از درمان در مورد بيماران مبتلا به اين عارضه اهميت بسيار زيادي دارد. زيرا در نتيجه گيري از درمان موثر است. همچنين رعايت اين نكات در پيشگيري از بيماري نيز موثر است:

مصرف فيبر :

فيبر ماده اي غذايي مفيد و ضروري براي بدن است كه هر فرد بايد به طور متوسط روزانه 25 الي 30 گرم فيبر در طول روز مصرف كند. فيبر در بدن انسان قابل هضم و جذب نيست، در نتيجه در روده ها تجمع مي كند و با افزايش حجم مدفوع به درمان بيماري كمك خواهد نمود. فيبر در انواع ميوه ها، سبزيجات و غلات يافت مي شود. از خوراكي هاي حاوي فيبر مي توانيم به انواع حبوبات، نخود فرنگي، آووكادو، آلو، انجير، خانواده بري ها مثل توت فرنگي و بلوبري و …اشاره كنيم. بايد فيبر به تدريج به رژيم غذايي اضافه شود.

نوشيدن آب :

نوشيدن حداقل 8 ليوان آب در طول روز ضامن سلامت بدن به خصوص روده ها است. آب مدفوع را نرم مي كند.

ورزش :

ورزش و فعاليت بدني در تسريع بهبودي و جلوگيري از عود مجدد آن موثر است. حداقل ورزش روزانه 30 دقيقه تعيين شده است. در ضمن لازم است از ورزش هاي سبك تر مثل پياده روي براي نتيجه گيري از درمان كمك بگيريد.

حمام سيتز :

استفاده از حمام سيتز يا نشيمن در دوره نقاهت پس از عمل به درمان سريع تر كمك ميكند. حمام سيتز در بهبود التهاب و درد پس از جراحي موثر است. 

كمپرس يخ :

استفاده از كمپرس سرد در بهبود درد بعد از عمل موثر است. براي اين منظور تنها كافي است چند تكه يخ را درون كيسه پلاستيكي قرار داده و در حوله بپيچيد.

 

همچنين رعايت نكات زير در بهبودي پس از عمل موثر خواهد بود.

  • ترك سيگار و الكل

  • كاهش وزن

  • اجتناب از زياد نشستن و يا به مدت طولاني ايستادن

  • اقدام فوري براي اجابت مزاج

  • پرهيز از زور زدن در توالت

  • مصرف مكمل هاي فيبر نظير پسليوم در صورت لزوم و با مشورت پزشك

  • مراقبت از ناحيه مقعد مثل نشستن بر روي سطوح نرم و يا استفاده از بالش هاي نرم دوناتي شكل

  • استفاده از لباس هاي با الياف پلي استر و چسبان

  • اجتناب از دستمال هاي زبر و معطر

  • اجتناب از شوينده هاي بهداشتي عطري

منبع : talab.org

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ




شعر، شعر عاشقانه، داستان، داستان كوتاه، رمان، رمان عاشقانه



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

مرداد ۱۴۰۱
شهريور ۱۳۹۹
ارديبهشت ۱۳۹۹
اسفند ۱۳۹۸
بهمن ۱۳۹۸
آبان ۱۳۹۸


پيوند ها

خريد اپل ايدي
سئو
ساخت وبلاگ
كلينيك نوين
ونك ليزر
كلينيك اچ پي وي
فيلم عمل بواسير
كولون
كلينيك عابديان
برقكار سيار
ويزيت پزشك در منزل
زگيل تناسلي زنان





 



[ ساخت وبلاگ ]