روياي مكتوب / محفل شعر و داستان

روياي مكتوب / محفل شعر و داستان

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۸ بهمن ۱۳۹۸
روش موثر درمان هموروئيد يا بواسير خارجي

بيماري هموروئيد يا بواسير خارجي به واريسي شدن يا گشاد شدن عروق مقعدي در بيرون از مقعد و بر روي دريچه آن گفته مي شود. همچنين ممكن است اين بيماري بر روي سياهرگ هاي داخل كانال مقعد اثر بگذارد و از نوعي داخلي باشد.

 

از علائم بواسير خارجي مي توانيم به درد شديد، خونريزي از مقعد (يا خون در مدفوع)، لمس توده اي برآمده بر روي دريچه مقعد، خارش و سوزش اشاره كنيم.  دو روش پركاربرد براي درمان اين بيماري ها به اين شرح است:

ليزر بواسير

درمان بواسير خارجي با ليزر روش پزشكي غير جراحي با حداقل تهاجمي است كه به عنوان بهترين گزينه موثر و سريع درمان اين بيماري شناخته مي شود. در اين روش با تابش ليزر بر روي بافت درمان بيماري انجام مي شود.

در اين درمان اشعه ليزر توده متورم هموروئيد را برش داده و جدا مي كند. اين درمان دقت بالايي داشته و احتمال آسيب به بافت هاي اطراف وجود ندارد. همچنين اين درمان موجب مي شود، بافت هموروئيدي بيشتري از مقعد جدا شود و درمان به بهترين نحو ممكن انجام شود.

در درمان بواسير با ليزر از نور مادون قرمز، ليزر يا جريان الكتريكي با همان كارايي استفاده مي شود. انعقاد مادون قرمز سرپايي و در مطب پزشك انجام مي شود. براي انجام عمل جراحي ليزر بواسير كه معمولاً فقط چند دقيقه طول مي كشد، مي توان آرام بخش ملايم استفاده نمود. از مزاياي بارز اين درمان نسبت به روشهاي جراحي مي توانيم از اين موارد ياد كنيم:

  • ليزر درمان سرپايي و سريع

  • بدون نياز به تزريق بيهوشي

  • هزينه مناسب تر

  • بدون احساس درد

  • كاهش چشمگير مقدار خونريزي

  • بدون نياز به پانسمان

  • بدون احتمال عفونت

  • درمان قطعي بدون خطر عود مجدد

  • اسكار كمتر

  • ترميم سريع زخم، كاهش دوره نقاهت

  • ايمن و بدون خطر

  • بدون خطر آسيب به بافت ها و بروز بي اختياري

درمان ليزري روشي قطعي شناخته مي شود، كه آمارها از موفقيت 98% آن خبر مي دهند اما اين درمان در صورتي موفقيت آميز خواهد بود كه خود بيمار نيز براي درمان تلاش كند و روشهاي پيشگيري از بيماري را رعايت نمايد. زيرا در غير اين صورت امكان عود مجدد به سادگي فراهم مي شود.

 

اسكلروتراپي

اسكلروتراپي از روشهاي پركاربرد براي درمان انواع مشكلات مربوط به واريس است. در اين روش از تزريق دارويي مخصوص براي از بين بردن واريس ها استفاده مي شود، تا جريان خون رساني به آنها به طور كامل قطع شود. براي درمان به روش اسكلروتراپي ماده اي به نام اسكلروزان كه از تركيب فنل در روغن زيتون به دست مي آيد، را به عروق متورم تزريق مي كنند. پس از مدتي اين ماده در سياهرگ مورد نظر چسبندگي ايجاد كرده و با تورم ديواره آن، گردش خون به طور كامل قطع ميشود، در نتيجه پس از چند روز سياهرگ خشك شده و از بين مي رود.

 

مزيت درمان با اسكلروتراپي شامل سرعت بخشيدن به درمان، بدون احساس درد يا خونريزي، هزينه مناسب، نتيجه گيري سريع و بدون آسيب است. اما اين روش براي درمان تمامي هموروئيد هاي خارجي مناسب نيست، از طرفي قطعي نبودن درمان و عوارضي كه ايجاد ميشود، محبوبيت استفاده از آن را تحت تاثير قرار داده است. در برخي موارد تزريق باعث تغيير رنگ پوست، درد در موضع تزريق، سردرد و تجمع لخته خون مي گردد. البته اين عوارض موقتي هستند و پس از طي چند روز ناپديد مي شوند.

منبع : فراديد

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ




شعر، شعر عاشقانه، داستان، داستان كوتاه، رمان، رمان عاشقانه



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

مرداد ۱۴۰۱
شهريور ۱۳۹۹
ارديبهشت ۱۳۹۹
اسفند ۱۳۹۸
بهمن ۱۳۹۸
آبان ۱۳۹۸


پيوند ها

خريد اپل ايدي
سئو
ساخت وبلاگ
كلينيك نوين
ونك ليزر
كلينيك اچ پي وي
فيلم عمل بواسير
كولون
كلينيك عابديان
برقكار سيار
ويزيت پزشك در منزل
زگيل تناسلي زنان





 



[ ساخت وبلاگ ]