روياي مكتوب / محفل شعر و داستان

روياي مكتوب / محفل شعر و داستان

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۴ بهمن ۱۳۹۸
درمان بواسير با هموروئيد با 3 روش سريع

هموروئيد در بدن همه افراد وجود دارد، در واقع هموروئيدها بالشتك‌هايي پر خون هستند، كه از شبكه‌هاي وريدي يا سياهرگ ها تشكيل شده اند. هموروئيد ها در داخل كانال مقعد و هم در خارج از آن در نزديكي عضله اسفنكتر خارجي قرار دارند و وظيفه آنها كمك به دفع مدفوع مي باشد.

در صورتي كه به هر دليلي اين بالشتك ها تحت فشار قرار گيرند، وريد ها يا سياهرگ ها دچار التهاب و تورم مي شوند و بيماري بواسير ايجاد مي شود. در صورتي كه اين سياهرگ هاي آسيب ديده در داخل كانال مقعد باشند، بواسير از نوع داخلي و در صورتي كه عروق خارج مقعد دچار التهاب و تورم شود، بواسير خارجي است. چند روش درمان بواسير به اين شرح است:

درمان با ليزر

بر اساس آمار هاي منتشر شده از نتيجه درمان اين بيماري با ليزر، مي توان دريافت كه ليزر بهترين و قطعي ترين روش است. زيرا بيش از 98% از بيماران به بهبودي كامل رسيده اند.

 براي درمان قطعي اين بيماري لازم است، موضع متورم و عروق بواسيري به طور كامل حذف شوند. در اين روش به جاي استفاده از تيغ جراحي از اشعه ليزر براي برش و قطع ناحيه آسيب ديده استفاده مي شود. از آنجايي كه ليزر انتهاي اعصاب آسيب ديده را ترميم مي كند، بيمار برخلاف روشهاي جراحي درد شديد و يا خونريزي سنگيني را تجربه نخواهد كرد. از طرفي ديگر با ليزر بافت بيشتري از بواسير از بين مي رود، در نتيجه احتمال عود مكرر نيز وجود ندارد.

ليزر به عنوان روش سريع و فوري نيز شناخته شده است، زيرا كه درماني سرپايي بوده و معمولاً در كمتر از نيم ساعت انجام مي شود. همچنين ليزر به سرعت بافت آسيب ديده را ترميم خواهد نمود و دوره نقاهت را حداقل به يك سوم كاهش مي دهد.

كش لاستيكي يا رابربند

ديگر روشي كه به سرعت و سرپايي اين بيماري را درمان مي كند؛ رابربند است. در اين روش كه سرپايي و تحت بي حسي انجام مي شود، با استفاده از ابزاري مخصوص كش لاستيكي بر پايه هموروئيد بسته مي شود. هدف از اين كار از بين بردن بافت متورم با قطع خون رساني است. با بسته شدن كش لاستيكي خون رساني در بافت هموروئيدي قطع شده و پس از طي چند روز بافت خشك شده و از مقعد دفع مي شود.

معمولاً بيمار در طي درمان درد شديدي را احساس نخواهد كرد، اما در برخي مواقع پس از بسته شدن كش بيمار دردي را احساس كرده كه با مصرف مسكن كنترل ميشود. همچنين خونريزي پس از درمان و در طي 7 الي 10 روز به خصوص با دفع بافت هموروئيدي طبيعي است.

اسكلروتراپي

تزريق يا اسكلروتراپي ديگر روش سريع و فوري و نيز سرپايي درمان اين بيماري است. عملكرد اين روش نيز همانند رابربند قطع جريان خونرساني به بافت متورم است. با اين تفاوت كه اين بار ماده اي مخصوص به نام اسكلروزان مستقيماً به بافت تزريق مي شود تا با ايجاد چسبندگي در آن، ديواره سياهرگ متورم شده و گردش خون در يافت متوقف شود.

البته اين درمان براي هموروئيد هاي پيشرفت نكرده مناسب است و در همه موارد درمان قطعي نخواهد بود. بهتر است در اين مورد پزشك تصميم نهايي را بگيريد. از مزيت هاي اسكلروتراپي مي توانيم به اين موارد اشاره كنيم :


درمان خانگي

درمان خانگي هموروئيد مجموعه اي از روشها است كه مي تواند موقتاً در تسكين علائم بيماري كمك كرده و حتي اگر به درمان بيماري كمك نكند، دست كم فرآيند پيشرفت بيماري را كندتر خواهد نمود. درمان خانگي را نمي توان به درمان قطعي و تضميني معرفي نمود، اما در برخي موارد مي تواند به بهبود علائم بيماري كمك نمايد. برخي روشهاي خانگي براي درمان اين بيماري به اين شرح است:

-      نشستن در آبگرم: روشي براي تسكين درد و التهاب است كه براي انجام آن نياز به يك وان آب گرم و يا لگن داريد؛ تا با نشستن در آن به مدت 20 دقيقه بتوانيد به تسكين علائم خود كمك كنيد.

-      رژيم غذايي سرشار از فيبر : افزودن فيبر به رژيم غذايي به عنوان يك ماده مغذي مفيد و مورد نياز براي بدن، مي تواند عملكرد روده را به حالت طبيعي برگرداند. اين ماده حجم مدفوع را افزايش داده و به سرعت يبوست را درمان مي كند در نتيجه از وارد آمدن فشار به مقعد جلوگيري مي شود. فيبر مورد نياز براي هر فرد متفاوت است اما بهتر است اين ميزان مابين، 25 گرم الي 30 گرم فيبر باشد. بهتر است فيبر به تدريج به رژيم غذايي افزوده شود، زيرا در غير اين صورت احتمال دارد، فرد دچار اسهال شود.

-      نوشيدن آب : مصرف آب كافي با نرم نمودن مدفوع به درمان يبوست كمك مي كند. نوشيدن 8 ليوان آب در طول روز الزامي است.

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ




شعر، شعر عاشقانه، داستان، داستان كوتاه، رمان، رمان عاشقانه



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

مرداد ۱۴۰۱
شهريور ۱۳۹۹
ارديبهشت ۱۳۹۹
اسفند ۱۳۹۸
بهمن ۱۳۹۸
آبان ۱۳۹۸


پيوند ها

خريد اپل ايدي
سئو
ساخت وبلاگ
كلينيك نوين
ونك ليزر
كلينيك اچ پي وي
فيلم عمل بواسير
كولون
كلينيك عابديان
برقكار سيار
ويزيت پزشك در منزل
زگيل تناسلي زنان





 



[ ساخت وبلاگ ]