روياي مكتوب / محفل شعر و داستان

روياي مكتوب / محفل شعر و داستان

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۸ مهر ۱۳۹۸
اگر كيست مويي به موقع درمان نشود؟؟

 

كيست مويي يا سينوس پيلونيدال نوعي از بيماري هاي دردناك ناحيه مقعدي است. اين عارضه در اثر عوامل متعددي ايجاد مي شود كه زمينه را براي برگشت مو به داخل پوست فراهم مي كند. در نتيجه برگشت مو، كيسه اي حاوي مو بر روي پوست ظاهر مي شود كه مي تواند داراي سوراخ بوده و يا حتي دچار آبسه شود.

اين كيست در اثر سايش پوست ايجاد مي شود و عواملي مانند چاقي، نشستن هاي طولاني مدت، لباسهاي تنگ با الياف غير طبيعي، رانندگي به مدت طولاني مي تواند ريسك ابتلا به اين بيماري را افزايش دهد. كيست مويي با گذر زمان گسترده تر شده و ممكن است عفوني شود كه اين موضوع فرآيند درمان را پيچيده تر خواهد نمود. از طرفي عدم درمان ممكن است، عوارض گاه جبران ناپذيري را به دنبال داشته باشد.

 

عوارض كيست مويي

عوارض كيست مويي

در صورتي كه در درمان كيست مويي اختلال ايجاد نماييد، ممكن است عوارض زير پديد آيد:

  • درد شديد و غير قابل تحمل ناحيه كمر
  • تب در صورت عفونت شديد
  • ترشحات چركي آزار دهنده و بد بو
  • آبسه يا تجمع عفونت در كيست مويي

اغلب افراد در مواجهه با چنين شرايطي براي درمان اقدام مي كنند، زيرا درد به حدي شدت مي يابد كه فرد را مجبور به درمان مي كند. اما در صورتي كه فرد همچنان به درمان بي توجه باشد، ممكن است مشكلات ديگري پديد آيد، يكي از  اين مشكلات بيماري فيستول مقعدي است. اين بيماري ايجاد مجراي غير طبيعي ميان دو عضو از بدن است كه معمولاً در اثر عفونت درمان نشده يا آبسه ايجاد مي شود. از آنجايي كه در اثر درمان نشدن كيست مويي، آبسه شكل مي گيرد، شانس ايجاد فيستول نيز افزايش مي يابد.

يكي ديگر از مشكلات نادر در اثر  عدم درمان كيست مويي بروز نوعي سرطان پوست است. از آنجايي كه درمان بيماري نظير سرطان بسيار مشكل تر است توصيه مي كنيم، در صورت بروز هر يك از نشانه هاي كيست مويي هرچه سريع تر براي درمان آن اقدام كنيد.

علت به تاخير انداختن درمان

يكي از عمده ترين دليلي كه بيماران از درمان اين بيماري سرباز مي زنند، حس خجالت و شرمندگي است. زيرا زخم كيست معمولاً پايين كمر و مابين كفل ها ايجاد مي شود. از ساير علت هاي بي توجهي به درمان احساس ترس از درد جراحي است ولي از آنجايي كه كيست مويي با درمان هاي خانگي و دارويي درمان نمي شود، انجام روشهاي جراحي اجتناب ناپذير است اما درمان كيست مويي با ليزر مي تواند تا حد زيادي از درد و خونريزي درمان كيست مويي بكاهد. ليزر برش ظريفي ايجاد ميكند تا مانع از درد و خونريزي شديد شود.

شايد بتوان گفت دسته ديگر از بيماران به بهانه اي همچون نداشتن زمان از درمان سر باز ميزنند اما خوب است بدانيد با انجام ليزر اين مشكل نيز حل شده است، ليزر سرپايي انجام شده و نيازي به بستري در بيمارستان ندارد. حتي بيمار مي تواند بعد از ليزر نيز به كار هاي روزمره خود بازگردد. بعد از درمان با ليزر نيازي به تعويض مرتب پانسمان و يا استراحت مطلق نخواهد بود.

درمان با ليزر به جز در مواردي كه دچار آبسه شده است ضرورت اورژانسي ندارد. اما بيش از چند هفته تاخير در درمان جايز نيست.

 

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ




شعر، شعر عاشقانه، داستان، داستان كوتاه، رمان، رمان عاشقانه



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

مرداد ۱۴۰۱
شهريور ۱۳۹۹
ارديبهشت ۱۳۹۹
اسفند ۱۳۹۸
بهمن ۱۳۹۸
آبان ۱۳۹۸


پيوند ها

خريد اپل ايدي
سئو
ساخت وبلاگ
كلينيك نوين
ونك ليزر
كلينيك اچ پي وي
فيلم عمل بواسير
كولون
كلينيك عابديان
برقكار سيار
ويزيت پزشك در منزل
زگيل تناسلي زنان





 



[ ساخت وبلاگ ]