روياي مكتوب / محفل شعر و داستان

روياي مكتوب / محفل شعر و داستان

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۱۰ شهريور ۱۳۹۸
درمان بواسير يا هموروئيد با ورزش كگل، مراحل و فوايد انجام اين ورزش

بواسير  يكي از شايع ترين بيماري ها در جوامع امروزي است، اين بيماري در اثر اشتباه در سبك زندگي پديد مي آيد و به شدت زندگي را تحت تاثير قرار مي دهد.بواسير يا هموروئيد، اتساع و يا گشاد شدن عروق در ناحيه مقعد است كه در اثر عوامل متعددي پديد مي آيد. يكي از راهكارهاي پيشنهاد شده براي درمانبواسير راهكارهاي خانگي و ورزش است. از آنجايي كه يكي از مهمترين علت هاي اين بيماري كم تحركي و نشستن به مدت طولاني است، ورزش مي تواند در درمان عارضه موثر باشد. اما انتخاب نوع ورزش اهميت بسياري دارد، زيرا ورزش هاي سنگين مي توانند فشار وارده بر عروق را افزايش داده و موجب تشديد بيماري شوند. يكي از ورزش هاي مناسب براي درمان اين عارضه ورزش كگل است.

ورزش كگل چيست ؟

ورزش كگل مجموعه اي از تمرينات عضلاني براي كف لگن است. اين ورزش با انقباض و انبساط عضلات پرينه انجام مي شود. كه اين امر مي تواند علاوه بر درمان بواسير در بهبود عملكرد جنسي نيز موثر باشد. همچنين اين ورزش با افزايش گردش خون در اين ناحيه به درمان و نيز پيشگيري از بواسير كمك مي كند. اين ورزش با كاهش درد نياز شما به مصرف مسكن را از بين مي برد. انجام اين ورزش براي درمان شقاق توصيه نمي شود، زيرا مي تواند موجب تشديد و وخيم شدن بيماري گردد.

مراحل ورزش كگل

كگل

قبل از انجام ورزش عضله اي كه تمرين بر  روي آن انجام مي شود را شناسايي نماييد. عضله  پرينه در لگن و بين دو استخوان ران واقع شده است. اين عضله همان عضله اي كه به كنترل دفع مدفوع و گاز از روده كمك مي كند. البته با انجام اين تمرين عضلات عضلات رحم، مثانه٬ روده كوچك و راست روده نيز درگير مي شوند. بعد از آشنايي با عضله مورد نظر و درك اينكه تمرين بايد بر كدام ناحيه تاثير بگذارد، مي توانيد مراحل زير را دنبال كنيد.

      • اين ورزش را مي توان در حالت ايستاده، نشسته و خوابيده انجام داد. بهتر است با حالت خوابيده شروع كنيد زيرا در اين حالت تسلط بيشتري خواهيد داشت و سپس نشسته و ايستاده را نيز امتحان كنيد.
      • عضله مورد نظر را منقبض نموده و حداقل ۵ ثانيه صبر نماييد. درست مانند زماني كه مي خواهيد از خروج گاز و مدفوع جلوگيري نماييد.
      • سپس به مدت ۵ ثانيه عضله را شل كرده و مجدداً منقبض نماييد.
      • اين تمرين را مي بايست حداقل ۱۰ الي ۲۰ مرتبه در روز تكرار نماييد.
      • مراقب باشيد در طي تمرين عضلات شكم و قفسه سينه منقبض نشوند. براي جلوگيري از اين امر مي بايست دست خود را روي شكم بگذاريد تا از اين امر مطمئن شويد.

انجام اين ورزش بعد از عمل هموروئيدكتومي نيز به تسريع درمان و جلوگيري از عود مجدد  بيماري كمك مي نمايد. حداقل بايد ۳ الي ۶ هفته به طور مداوم اين تمرين را تكرار نماييد تا شاهد نتايج آن باشيد.

فوايد ورزش كگل

    • بهبود و درمان نعوظ  و كنترل انزال در مردان دچار اين اختلالات
    • كمك به بي اختياري ادراري بعد از جراحي  پروستاتكتومي
    • تقويت مثانه بعد از جراحي سيستكتومي
    • تقويت عضلات مقعد بعد از بعد از جراحي هموروئيدكتومي
    •  بهبود بي اختياري مدفوع
    • پيشگيري از افتادگي مثانه و مقعد

 

منبع: https://jarah.clinic/

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ




شعر، شعر عاشقانه، داستان، داستان كوتاه، رمان، رمان عاشقانه



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

مرداد ۱۴۰۱
شهريور ۱۳۹۹
ارديبهشت ۱۳۹۹
اسفند ۱۳۹۸
بهمن ۱۳۹۸
آبان ۱۳۹۸


پيوند ها

خريد اپل ايدي
سئو
ساخت وبلاگ
كلينيك نوين
ونك ليزر
كلينيك اچ پي وي
فيلم عمل بواسير
كولون
كلينيك عابديان
برقكار سيار
ويزيت پزشك در منزل
زگيل تناسلي زنان





 



[ ساخت وبلاگ ]